Vorige week voegde Clicky (behalve een nieuw, niet zo fraai logo) informatie over scherm resolutie en taal aan de bezoekers. Het filter-mechanisme is ook weer back in business, beter dan ooit. Tevens kondigden ze aan te gaan koppelen met een Geodatabase, die vanaf vandaag ook in werking is gegaan. Net zoals Google Analytics, kun je nu visueel de herkomst (“I can see your house”) van je bezoekers bekijken en anders dan Analytics, ook inzoomen en filteren op bezoeker-details. Helaas slechts de laatste 20 (evt. gefilterde) bezoekers, ze leggen het uit in een blogpost, het dreigt anders een duur grapje te gaan worden. Het zijn de laatste 50 bezoekers, dit om overzicht te kunnen houden. In de toekomst zul je met filters alle bezoekers kunnen bekijken.
Clicky (ingezoomd) met Google Maps; inclusief data van de bezoeker.
Zover als Analytics gaat, een nest met bubbels en onduidelijke mouseOvers.
In de loop van de afgelopen periode hebben ze op een Google-achtige wijze nog meer truuks uit de hoge hoed gehaald. Details van de bezoekers, nu met geschiedenis van de afgelopen 3 dagen (en geodata). Landingspagina’s kon je al monitoren, nu ook exit’s. Niet slecht voor ±12 euro per jaar (intro aanbod).
Details per bezoeker, met geschiedenis van de afgelopen 3 dagen.
Trouwens, ik leerde vorige week dat Analytics ook ‘nu’ tracked. Standaard staat de view op de laatste week, maar je kunt vandaag in de kalender selecteren en dus toch redelijk live meekijken.
Ah, dat is wel stoer 🙂
Update van de update: Ze laten nu de laatste 50 bezoekers zien, ze hadden het verkeerd begrepen. Met de laatste 50 bezoekers is het kaartje nog een beetje overzichtelijk, maar ze zullen binnenkort ook de mogelijkheid bieden om alle bezoekers (met een filter) te laten zien.