Eerste interactieve commercial voor Holland Casino

Adformatie bericht over de eerste interactive tv-commercial in Nederland, die 6 december wordt uitgezonden. Het is een experiment voor klanten van UPC digital tv, waaronder ik. Dus woensdagavond zal mijn visite een beetje flexibel moeten zijn, ik wil dat natuurlijk wel zien.

De allereerste interactieve tv-commercial in Nederland wordt komende woensdag 6 december uitgezonden. Dat bevestigt Jeroen de Bakker van TBWATequila aan Adformatie. Het gaat om een commercial die via de SBS-zenders wordt uitgezonden, en te zien is voor kijkers die in het bezit zijn van een UPC digital tv (zo’n 400.000 in totaal).

UPC en zusterbedrijf Chellomedia verzorgen de technologie. De Bakker wil niet zeggen om welke adverteerder het gaat, maar welingelichte kringen melden dat het een spot van Holland Casino betreft. Via een rode knop op de afstandsbediening kunnen kijkers hun emailadres achterlaten, waarna ze follow-up-informatie ontvangen via een actiesite.

De Bakker: ‘Tv wordt op deze manier de aanjager van interactiviteit.’ De Bakker denkt dat deze eerste interactieve commercial breed navolging zal vinden. ‘Zeker als ik zie wat grote adverteerders als bijvoorbeeld Philips in Engeland op dit vlak doen.’ Eerder deze week meldde Tele2 half december met de eerste interactieve commercial te komen. Daarbij gaat het om een spotje van zorgverzekeraar Agis, waarmee door een druk op de knop een offerte kan worden aangevraagd. In het geval van Tele2 gaat het echter niet om uitzending van de commercial via een van de bestaande broadcasters.

Bron: Adformatie

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.