(Niet alleen…) Wehkamp doet het, Mediamarkt ook en iBood is het meest klassieke voorbeeld van online schaarste: één product, één aanbod en een tijdslimiet. Via minimalshowcase.com, kwam ik op de site van teefury.com: “TeeFury T shirts – One new limited edition cool shirts every day!“.
Tee today, gone tomorrow
Het unieke karakter van hun site werd mij pas duidelijk toen ik in mijn ooghoek iets zag verspringen: een mededeling: TODAY’S TEE GONE FOREVER IN met een aftellende klok. Hierover zou ik trouwens wat meningen willen horen: Heeft deze aftellende klok voldoende attentie-waarde om een koopaandrang te veroorzaken? Aan de prijs (9 dollar) kan het niet liggen, de verzendkosten binnen de VS ook niet (2 dollar en 5 dollar voor internationaal). De kwaliteit van het product kan ik niet beoordelen, maar de designs (kijk ook even in het archief) zullen een groot publiek wel aanspreken.
Grappige toevoeging: een tijdbalk onder de afbeelding van het t-shirt. Die geeft weer wat het drukste moment, best converterende moment, van de dag is geweest.
Tja…het heeft zeker iets unieks, zo’n afteller. Ik denk wel dat twijfelaars van een product de keuze sneller maken om het toch te kopen. is het om 1uur ‘s nachts het drukst geweest? 🙂
Bij iBood is het ‘s nachts ook altijd druk, de beste aanbiedingen zijn iets na middernacht écht al verkocht. Dat wil je dus met schaarste bereiken.