Brandactivation.nl
Een initiatief van BrandBase; verzameling van de mooiste en opvallendste crossmediale concepten. Via een omweg: Twitter » Molblog » Brandactivation!
Online lezen van tekst
Zowel Usabilityweb.nl als Marketingfacts schrijven over een onderzoek van het Poynter Instituut (pdf), over de verschillen tussen lezen on- en offline.
Emailmarketing
Een serie op Marketingfacts met voorbeelden van hoe het vooral niet moet (deel 1, deel 2 en tot zover ook deel 3) en dan de tips vs de praktijk en de beste bevestigingsmails. Mijn eigen voorbeeld is van Chainreactioncycles.com (de hele -lange- emailing). Het begint al goed met de afzender “Offers”.
Veel bedrijven zijn daar niet zo duidelijk in… de Sony Ericsson email helpdesk: “questions.nl�?, Bol.com: “Klantenservice�?, Basecamp: “Notifications�? of (o.a.) Apart Design: “NOREPLY�?. Wel goed: “iTunes Music Store”.
Winnen op de subjectline
Voor veel, heel veel, inzichten in Emailmarketing verwijs ik graag naar de Essential Guide to E-mail Marketing (pdf) van DMnews.com. Een pakkende subjectline maakt de ontvanger nieuwsgierig. De titel “It’s All In The Head” van Chainreactioncycles.com is wederom géén winner, enne… hoeveel aanbiedingen in een email was nou effectief… één??
Formulieren UX
Een nieuwe post van LukeW op Functioning Form “Top, Right or Left Aligned Form Labels, een goede outline van de pro’s en con’s van uitlijning op formulieren. Inclusief “Best Practices for Web Form Design (pdf)”.
Ook opgevallen vandaag/gisteren
- Verfrissing van Nu.nl (nujij.nl ook live) » DutchCowboys
- Reinier Meenhorst twitterde en blogpost @ whatsthenextaction.com : iGTD
- Interview met Evan Williams (Twitter.com)
- Nog een redesign voor Boxes And Arrows
- 25 usability/ux artikelen
- ROI of Blogging “Share you top 5 stories“
- 6 businesscards picked up at SXSW2007 (ook goed Flickr pool)