Vandaag 27 oktober gelezen:

Interaction Design boeken
Functioning Form publiseerde een overzicht van een aantal nieuwe boeken over Interaction Design. Een opvallende vond ik de bovenste “Designing Interactions” van Bill Moggridge:

Bill Moggridge, designer of the first laptop computer and a founder of the design firm IDEO, tells us stories (in the form of interviews) from an industry insiders viewpoint, tracing the evolution of ideas from inspiration to outcome.

Functioning Form
Functioning Form zal voor velen geen onbekende zijn, hier vind je een groot aantal zeer interessante artikelen, en een presentatie “The Web Now: Social (PDF)“.

Jungle Rating
Altijd interessant, de nieuwsbrieven van Jungle Rating, ben je nog niet geabonneerd? Snel doen! De meest recente bevatte “Social commerce: 5 tips om van je klant een verkoper te maken

Tip 4: Stimuleer sociale regulatie
Als je klantrecensies of �ratings biedt, zorg dan dat je bezoekers elkaar kunnen corrigeren bij slecht gedrag. Laat hen betrouwbaarheid van de recensenten beoordelen en bied een knop waarmee de bezoeker onzedelijk gedrag kan aangeven.

Naar Voren
Jan-Willem Seip schreef “Stop met offreren!“, een vermakelijk en interessant artikel.

In het verkeer zijn er regels en bij de sport zijn er regels. Zo ook voor het maken van �offertes�. Met wat �offertespelregels� kun je heel concreet aan de slag om juist die onweerstaanbare en winnende aanbieding te maken.

En het is beter om het woord �offerte� te vervangen door aantrekkelijker klinkende synoniemen. Een �offerte� kost namelijk geld en dat wil een aspirant klant niet.

De nieuwe reporter
“Ontwikkelt Web 2.0/sociale software zich ook bij ons tot (serieus) massamedium? Een overzicht”, geschreven door Theo van Stegeren. Over het ontwikkelen van Web2.0 en sociale software in Nederland, tegenover de massa-percentages uit de VS. Welke kant gaat het bij ons op en hoe leeft het nu al.

In cijfers: van de Nederlandse weblogs is tussen de 0,3 en 17,5% journalistiek van aard, in Amerika (let op: de vraagstellingen zijn niet identiek geweest) noemt 34% van de bloggers de eigen activiteit �journalistiek�.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.