Emerce eDay 2006

De Emerce eDay 2006 was chaotisch, warm en matig van kwaliteit. Door het verkeer misten we de eerste keynote spreker Michael Jones, Google Earth. Maar kregen nog wat wat mee van Werner Vogels van Amazon. Die ansich niets nieuws vertelde, maar een leuke opmerking maakte.

lounge @ Emmerce eDay
Beter loungen

Bij Amazon werken ze met kleine teams aan specifieke doelstellingen. Maximaal genoeg mensen voor 2 pizza’s: ‘two pizza-teams’. Plus, zij stellen de klant zodaning centraal, dat deze zich perfect geholpen moet voelen met het perfecte product. Ook al is dit niet afkomstig van Amazon. Alan Moore van SMLXL is auteur van Communities Dominate Brand Business and Marketing Challenges for the 21st Century en vertelde het eerste animerende verhaal over de invloed van co-creation.

“SMLXL believes that there is a bigger opportunity to engage with customers by harnessing combinations of the all channels now available, giving customers more compelling reasons to engage”.
“We call this Engagement Marketing”

“Engagement marketing seizes the problems of modern marketing by the throat, and turns them into an opportunity.”

Ik heb een aantal interessante opmerkingen van hem opgeschreven, die ik nog in context moet plaatsen, willen deze voor jullie ook overkomen. Aansluitend interviewde hij Lukasz Gadowski over zijn succesverhaal spreadshirt.com Direct werd al duidelijk dat de moderators er dik bovenop zaten, wat eerder irritant dan succesvol was. Want nog voor de eerste keynote was gestart, had de eDay een vertraging van 30 minuten, die de hele dag vervelend door zou dreunen.

» Alan Moore Live geblogd @ Frankwatching

Pete Blackshaw is de tweede amerikaan die zijn presentatie netjes voor elkaar heeft, in mijn ogen kunnen daar de Nederlandse bedrijven die ‘s middags workshops leidden nog een puntje aan zuigen. Dancing with megaphones gaat over consumer generated media (CGM en multi media CGM2), de invloeden die consumenten momenteel hebben op bedrijven, wanneer zij hun meningen, ervaringen en gevoelens publiekelijk kenbaar maken via blogs, forums, review sites, postcasts etc. Hoe bedrijven daar op kunnen reageren of anticiperen, to corporate blog or not to corporate blog.

» Pete Blackshaw Live geblogged door Frankwatching

Lego Factory’s Co-Creative Mass Customization door Mark W. Hansen was een sure thing voor succes. In een zaal waar de temperatuur actief luisteren toestond vertelde Mark met enorme passie over de rise van Lego die na een moeilijke periode zo goed als terug is gekomen. Een ongelooflijke succesverhaal, over een onderwerp dat alle aanwezigen zo enorm tot de fantasie sprak, dat ik denk dat bij iedereen maar ��n vraag op de lippen brandde… “got any job-openings?”. Ik miste helaas ‘Check this out!’ op een kleine 10 minuten na, wat een paar leuke inspirerende opmerkingen/links opleverden, die ook hier… spoedig door de strenge moderators in de kiem werden gesmoord. De organisatie probeerd paniekerig de boel niet uit de hand te laten lopen, maar het handelen ging te vaak ten koste van de goede presentaties.

SPAM chat @ eDay
SPAM @ chatboard

De hele ochtend was het zoeken naar de juiste zaal, zweten in slecht geventileerde ruimte, proberen actief iets van de presentaties mee te krijgen. En proberen het niveau van SPAM op de SMS-chatboxen tot een minimum te houden, helaas probeerde iedereen dat en liep het nooit leuk uit de hand op de SMS-chat. De workshop bleken saai en weinig onderhoudend en de temperatuur kon ons niet lang genoeg wakker houden om Joseph Jaffe en Ben Hammersley mee te maken, wat ik enorm betreur. Ik hoop op een goede podcast.

The man of the hour John Steggink
John Steggink, the man of the hour

» Bezoek de eDay blog

» Live verslagen op Uzy.nl
» Keynote #1 – Michael Jones: Google Earth
» Keynote #2 – Werner Vogels: Amazon
» Session #1 – David Fleck: Second Life
» Session #2 – Pete Blackshaw: Nielsen Buzzmetrics
» Session #3 – Mark Hansen: Lego
» Keynote #3 – Joseph Jaffe: Live after the 30-second spot
» Keynote #4 – Ben Hammersley

2 thoughts on “Emerce eDay 2006”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.