Het ís mijn winkel. Behalve die in Apeldoorn, want die is saai. Maar in Arnhem of Amsterdam weet ik wel een paar fijne filialen te vinden om mijn geld uit te geven. Gelukkig voor mij is daar dan ook HM.com. Het hele aanbod online te bestellen, een paar keer per jaar een dikke catalogus en nog een handje vol andere (e-)mailings.
Alle vrouwen kopen tuniekjes
Wat mij nou enorm verbaast, is dat zij blijkbaar op ouderwetse demografische gegevens mailen. Misschien geef ik je nu iets te veel persoonlijke informatie, maar ik shop niet vaak op de girlie-girl afdeling van de H&M. Meestal struin ik op de mannenafdeling rond, en ik zal de verdere stereotype opmerkingen die ik zou kunnen maken voor me houden.
Op de H&M site, waar ik ook vanuit hun e-mailings op terecht kom, snuffel ik óók niet op de vrouwenafdeling. Ik zal je vertellen, ik heb nog nóóit een tuniekje gekocht. Wel een paar truien, jassen, broeken en shirts… van de mannenafdeling. Waarom blijven ze mij suffe on- en offline mailings versturen die gegarandeerd hun doel voorbij gaan? “Een gratis tuniekje als u nu besteld.”? Een gratis watte?
Gebruik wat je weet (of moet kunnen weten)
Ze moeten hun kopers toch kennen, ze kunnen ze notabene elke dag observeren! Ga eens een dag kijken in alle H&M filialen op de Kalverstraat en Nieuwendijk en je weet genoeg. Volg mijn klik- en koopgedrag op de site en je weet het zeker… stuur mij een e-mailing gericht op mijn klik- en koopgedrag en je verkoopt me óók nog eens wat! Zeker weten.
Ook Hyves kan beter personaliseren, behalve mijn naam weten zij ook mijn leeftijd namelijk…