Ja, daar ben ik weer. Met verse moed, en even weinig tijd als vóór de verhuizing. Want het valt natuurlijk altijd tegen! Inmiddels ook weer aan het werk en we hebben een levendige discussie over landingspagina’s. Het onlangs verschenen artikel “10 tips: maak van landingspagina’s een succes” op Frankwatching kwam in elk geval als geroepen. Maar zo zijn er ontelbare nuttige bijdragen te vinden. Tijdens het zoeken naar “navigation on landingspages” zag ik de volgende gesponsorde advertentie van Bannertoko.nl:
Leerzaam
Puur uit interesse heb ik geklikt, deze expert zou wel eens een hele leerzame landingspagina kunnen hebben!
Ik denk trouwens dat ik gelijk heb gehad, de pagina is beslist leerzaam. Maar dan een variatie van hoe het niet moet. Waar is de call-to-action? Het telefoonnummer en e-mailadres onderaan zijn zo onzichtbaar, dat ze niet meetellen. Ik zie verder veel tekst (kort en bondig?), drukke plaatjes en een header dat op een knop lijkt. Dan punt 7: “Tip 7: Kom je claim na en communiceer deze consequent“, de claim van Bannertoko.nl is “scoor beter met uw online campagne!”. Nergens op de landingspagina vind ik deze belofte terug of kan ik ontdekken wat “beter scoren” betekend voor Bannertoko.nl. Voor mij betekend het namelijk meer clicks, meer leads: meer conversie.
Landingspagina’s gezocht
Bij deze zou ik jullie willen vragen om landingspagina’s in te sturen, goede en foute voorbeelden. Ter lering (ende vermaak), om een vervolg op deze blogpost te kunnen schrijven.
ps. wat ik uiteindelijk vond over (hoofd)navigatie op landingspagina’s
- Having navigation creates a better users experience
- Having navigation creates an implied sense of helpfulness
- Having navigation creates an implied sense of credibility
- Having navigation creates an implied sense of trust and security
- Having navigation creates an implied sense of professionalism